Deklaracja dostępności
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.pwik-hajnowka.pl
Data publikacji strony internetowej: 2021.01.01
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021.12.28
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest niezgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niedostępne treści
1. Baner na stronie głównej oraz grafiki i galerie w artykułach na stronie nie mają tekstu alternatywnego – redakcja podejmuje systematyczne kroki w zakresie niwelowania błędu.
2. Na stronie znajdują się pliki pdf w formie obrazu graficznego, odwzorowującego dokument, bez tekstu alternatywnego – redakcja podejmuje systematyczne kroki w zakresie niwelowania błędu.
2. struktura nagłówków (<h1>-<h6>) jest nielogiczna, z pominięciem poziomów, nagłówki używane są dla stylizacji treści (jako podkreślenie zawartości), bez logicznego powiązania.
3. Strona jest częściowo nieresponsywna:
- menu strony jest niedostępne zarówno w orientacji poziomej, jak i pionowej w wersjach mobilnej i tabletu;
logo strony, nazwa przedsiębiorstwa oraz link do „Procedury dokonywania zgłoszeń…” nachodzą na siebie w poziomie i pionie w wersji mobilnej;
element ozdobny w sekcji „ogłoszenia”, w orientacji mobilnej, w wersji poziomej nachodzą na siebie:
linki w formie graficznej, zamieszczone na stronie, nie są w pełni widoczne (wychodzą poza ekran) zarówno w orientacji poziomej, jak i pionowej w wersjach mobilnej i tabletu;
4. Brak kontrastu w następujących elementach strony:
- w menu, dla sekcji „praca” współczynnik kontrastu wynosi 3,9:1;
w sekcji „Oferta handlowo – usługowa” współczynnik kontrastu dla tytułu wynosi 3,1:1;
dla sekcji: „Formularze i wnioski”, „taryfy i cenniki”, „procedura przyłączenia”, „stan licznika”, „zgłoś awarię” współczynnik kontrastu wynosi 2,4:1;
dla linków numerów telefonów współczynnik kontrastu wynosi 2,5:1;
5. Pola formularzy do wprowadzania danych nie mają przypisanego atrybutu „autocomplete”.
6. Strona powiększona do 200% traci swoją funkcjonalność: brak menu strony; brak sekcji: „Formularze i wnioski”, „taryfy i cenniki”, „procedura przyłączenia”, „stan licznika”; elementy strony nachodzą na siebie.
7. W polu formularza (data odczytu) czytnik NVDA błędnie odczytuje treść (cyt. „miesiąc pokrętło”)
8. Sekcja „praca” w menu głównym jest niedostępna z pozycji klawiatury, ponadto nie spełniono kryterium 2.3. „Migotanie”.
10. Na stronie znajdują się treści bez widocznego focusu.
9. Brak przypisanych etykiet w polu formularzy w sekcji „Podaj stan licznika”.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020.09.22
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025.08.30
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Potrzebujesz informacji w innej formie niż prezentowana na stronie internetowej? Skontaktuj się z nami!
W zgłoszeniu podaj:
- adres internetowy strony, na której jest niedostępna dla Ciebie treść,
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- informacje, jaki sposób przekazania informacji jest dla Ciebie najwygodniejszy (np. druk powiększony, alfabet Braille’a, informacja dźwiękowa).
- Na tej stronie internetowej są problemy, które według Ciebie, wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej?
Zgłoś to do nas.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Bondaruk, m_bondaruk@pwik-hajnowka.pl. Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu 85 873 30 32. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje lub zapewnimy do nich dostęp w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Jeżeli dalej będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl/content/kontakt
Dostępność architektoniczna
Biuro Obsługi Klienta ul. Słowackiego 29
- Do budynku głównego prowadzi 1 wejście od ulicy Słowackiego.
- W obrębie budynku biura znajduje się wiele miejsc parkingowych dostępnych dla każdego, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.
- W budynku nie ma windy. Wyznaczony pracownik Spółki wychodzi do klienta – osoby wnioskującej o konieczność obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową.
- Do budynku i pomieszczeń biurowych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W chwili obecnej w budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W chwili obecnej w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabo widzących.
- W chwili obecnej w budynku nie ma możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.
Sklep firmowy „Akwedukt” ul Białostocka 112
- Do budynku głównego prowadzi 1 wejście od ulicy Białostockiej.
- Do budynku i pomieszczeń sklepu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W chwili obecnej w budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W chwili obecnej w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabo widzących.
- W chwili obecnej w budynku nie ma możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.
Informacje dodatkowe
Wszystkie informacje publikowane przez nas w mediach społecznościowych są dostępne cyfrowo i nie umieszczamy ich ponownie na tej stronie internetowej.