Deklaracja dostępności

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.pwik-hajnowka.pl

Data publikacji strony internetowej: 2021.01.01

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021.12.28

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest niezgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niedostępne treści

1. Baner na stronie głównej oraz grafiki i galerie w artykułach na stronie nie mają tekstu alternatywnego – redakcja podejmuje systematyczne kroki w zakresie niwelowania błędu. 

2. Na stronie znajdują się pliki pdf w formie obrazu graficznego, odwzorowującego dokument, bez tekstu alternatywnego – redakcja podejmuje systematyczne kroki w zakresie niwelowania błędu. 

2. struktura nagłówków (<h1>-<h6>) jest nielogiczna, z pominięciem poziomów, nagłówki używane są dla stylizacji treści (jako podkreślenie zawartości), bez logicznego powiązania.

3. Strona jest częściowo nieresponsywna:

  • menu strony jest niedostępne zarówno w orientacji poziomej, jak i pionowej w wersjach mobilnej i tabletu;
  • logo strony, nazwa przedsiębiorstwa oraz link do „Procedury dokonywania zgłoszeń…” nachodzą na siebie w poziomie i pionie w wersji mobilnej;

  • element ozdobny w sekcji „ogłoszenia”, w orientacji mobilnej, w wersji poziomej nachodzą na siebie:

  • linki w formie graficznej, zamieszczone na stronie, nie są w pełni widoczne (wychodzą poza ekran) zarówno w orientacji poziomej, jak i pionowej w wersjach mobilnej i tabletu;

4. Brak kontrastu w następujących elementach strony:

  •  w menu, dla sekcji „praca” współczynnik kontrastu wynosi 3,9:1;
  • w sekcji „Oferta handlowo – usługowa” współczynnik kontrastu dla tytułu wynosi 3,1:1;

  • dla sekcji: „Formularze i wnioski”, „taryfy i cenniki”, „procedura przyłączenia”, „stan licznika”, „zgłoś awarię” współczynnik kontrastu wynosi 2,4:1;

  • dla linków numerów telefonów współczynnik kontrastu wynosi 2,5:1;

5. Pola formularzy do wprowadzania danych nie mają przypisanego atrybutu „autocomplete”.

6. Strona powiększona do 200% traci swoją funkcjonalność: brak menu strony; brak sekcji: „Formularze i wnioski”, „taryfy i cenniki”, „procedura przyłączenia”, „stan licznika”; elementy strony nachodzą na siebie.

7. W polu formularza (data odczytu) czytnik NVDA błędnie odczytuje treść (cyt. „miesiąc pokrętło”)

8. Sekcja „praca” w menu głównym jest niedostępna z pozycji klawiatury, ponadto nie spełniono kryterium 2.3. „Migotanie”. 

10. Na stronie znajdują się treści bez widocznego focusu.

9. Brak przypisanych etykiet w polu formularzy w sekcji „Podaj stan licznika”.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2020.09.22

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025.08.30

Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Potrzebujesz informacji w innej formie niż prezentowana na stronie internetowej? Skontaktuj się z nami!

W zgłoszeniu podaj:

    • adres internetowy strony, na której jest niedostępna dla Ciebie treść,
    • swoje imię i nazwisko,
    • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
    • informacje, jaki sposób przekazania informacji jest dla Ciebie najwygodniejszy (np. druk powiększony, alfabet Braille’a, informacja dźwiękowa).
  1. Na tej stronie internetowej są problemy, które według Ciebie, wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej?

Zgłoś to do nas.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Bondaruk, m_bondaruk@pwik-hajnowka.pl. Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu 85 873 30 32. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje lub zapewnimy do nich dostęp w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Jeżeli dalej będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz je zgłosić do Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl/content/kontakt

Dostępność architektoniczna

Biuro Obsługi Klienta ul. Słowackiego 29

    1. Do budynku głównego prowadzi 1 wejście od ulicy Słowackiego.
    2. W obrębie budynku biura znajduje się wiele miejsc parkingowych dostępnych dla każdego, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.
    3. W budynku nie ma windy. Wyznaczony pracownik Spółki wychodzi do klienta – osoby wnioskującej o konieczność obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową.
    4. Do budynku i pomieszczeń biurowych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    5. W chwili obecnej w budynku nie ma pętli indukcyjnych.
    6. W chwili obecnej w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabo widzących.
    7. W chwili obecnej w budynku nie ma możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.

Sklep firmowy „Akwedukt” ul Białostocka 112

    1. Do budynku głównego prowadzi 1 wejście od ulicy Białostockiej.
    2. Do budynku i pomieszczeń sklepu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    3. W chwili obecnej w budynku nie ma pętli indukcyjnych.
    4. W chwili obecnej w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabo widzących.
    5. W chwili obecnej w budynku nie ma możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.

Informacje dodatkowe

Wszystkie informacje publikowane przez nas w mediach społecznościowych są dostępne cyfrowo i nie umieszczamy ich ponownie na tej stronie internetowej.